preturi psihologice

Sunt acele preturi care au un impact deosebit asupra cumparatorului. Un produs nu costa 1 leu, ci doar 99 de bani. Iata un articol pe aceasta tema:

O prietena imi povestea de curand cum un dealer de masini insista ca masina pe care pusese ochii nu costa 15.000 de Euro, e doar 14.000 si “ceva”. Acel “ceva” erau, de fapt, cei 999 de Euro care faceau ca masina sa aiba un pret sub 15.000. Cu un Euro! Dar era paispe mii si ceva, iar omul parea atat de convins de asta, incat  pierdut, in cele din urma, un client, doar pentru ca acesta n-a fost de acord cu el – ca masina nu costa 15.000 de Euro, ci 14.000 si ceva.

Nu am studiat preturile psihologice, dar e clar ca functioneaza, pentru ca si eu ma surprind uneori considerand pretul unui produs ca facand parte dintr-o scara” inferioara, desi ii lipseste un leu, un ban etc. Cand un produs costa 3,99 lei si vrei sa iei patru bucati, aproape ca esti tentat sa calculezi 4 x 3 = 12. Buna tactica pentru vanzatori!

Totusi, ce ma deranjeaza: reclamele pentru produse care au preturi “de la …” sau “incepand de la …”. Intotdeauna pretul “de la” este pentru produse de care nu ai nevoie. E fie pretul unei variante “basic” a produsului caruia i se face reclama, fie o haina pentru pitici, fie o masina cheala, fie pretul unui obiect dintr-un set.

Daca vrei tot setul, sau masina full-option sau o haina mai mare, platesti mult mai mult. Daca esti cat de cat chibzuit, realizezi ca nu ai, de fapt, nevoie de produsul respectiv, si ca ceea ce te-a atras de la bun inceput a fost pretul mic.

Insa preturile “incepand de la” sunt niste preturi inselatoare, folosite tocmai pentru a-ti atrage atentia asupra produsului. Daca nu ai nevoie de el, de ce sa il cumperi, cand oricum costa mai mult decat esti tu dispus sa platesti?

.

.

.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: